Powered By Blogger

Thursday, March 17, 2011

1st Outstation....Baby Icha budak baik

13hb baru ni aku g Kuantan..drive sndr
Sbb: Ada kes (bicara) pd 14hb n 15hb di Mahmakah Majistret Kuantan
Tapi habis je kes, puan Majistret mtak trus submit je. So, stay smpai 16hb utk submit & trus keputusan..
Amik ko! Trus kalah kes..huhu

Yg nak citernya, pjalanan sgt mcabar sbb bw baby skali.
Bukan senang nak drive bsama baby kan?
So, mula2 aku request utk dptkan driver dr rumah ke Kuantan & spjg di Kuantan smpai kes slesai.
Awal request, Isn (7hb lagi)..Tp tup2, last minit jgak dpt jwpn iaitu TIDAK (pd 11hb)

Trus aku cemas, tular plan,.
Call mak, gtau nak mtak adik aku, Fatin, y tgh tgu result SPM utk temankan aku...
Ni 1st outstation aku, just prepare Fatin, in case bby nagis masa drive..
Klu baby x meragam, xpela. Ftin just tlg tgk2 baby masa aku g wat kes jela. Nak harapkan Mak Cik jaga bby 100%, sian lak mak cik penat @ letih.
Ptg Sabtu Fatin smpai. So, ptg Ahad kami pn btolak. Bajet kul 3 nk btolak. Tolak malas, tolak pening, kul 4.25 baru btolak...Malasnyaaaa! :(
Hari mgu disia2kan dgn kuar outstation keje mmg menyakitkan hati. Dah tu, hilang ms bsama anak n especially bmanja2 ngn Hubby..huhu ;p

Spjg perjalanan, Alhamdulillah, baby Arisya sgt baik, x meragam...Just tido, tido n tido..hehe..Luv u la Icha! :-* mmuuaah

Smpai umah mak cik di Gambang, 7.30 sgt ngam2 ngan bajet aku...Agak laju gak la aku drive, mula2 90km/j..lama2 naik 110km/j...then 120-130 km./j...

2 hari, jd 3 hr kat Kuantan. Bw kes, ngan keadaan sgt malas. Ntah apa2 je bw kes. Y lebihnya vacation je.
Plg best Icha, trus jadi merap ngn Tok Cik die. Sbb tok cik bw jln2 tiap pg round2 taman...Melampau ek..
X penah2 dia merap, trus tnjuk bakat merap & nangis bila letak atas tilam. Hmmm...risau gak aku klu prangai baru tu dibawa balik ke rumah...(Tp Alhamdulillah, xde pn prangai tu semalam)

Semlm kul 2.45 btolak blik KL smula. Tolak jam n benti rehat, dekat2 kul 7 malam gak kmi smpai rumah.
Sepjg pjalanan, bby baik. Tido lagi...Agak2 smp Karak bru die jaga, itu pn aku biar je die dok main dlm car seat. Dah tsekat dlm jam d MRR2 baru aku suh Ftin angkat. Sian biar baby tdo lama2 dlm car seat, msti badan die lenguh kan?
Smpai umah, dpt jmpa hubby, best sgt. Hilang rindu, bby pn syok jmpa abah die. Tdo mlm, trus bby tdo lena. huhu...

Moral of d story: Tukar keje segera!

No comments:

Post a Comment