Powered By Blogger

Wednesday, November 3, 2010

Hari-hari terakhir berbadan 2

Hari ni genap 36 minggu, maka ada lagi 4 minggu utk berjuang membawa perut y besar ni, bsama2 isi kandungan baby y comey di dalamnye...hehehe
Last weekend hsbnd dpt blik slpas sebulan x bersua muka, huhu...sgt rindu kan B...
Baby pn rindu kan abah, huhu...


So, B balik hr Jumaat tu,smpai rumah dlm kul 2 pagi. Aku msih tercongok dpan tv tgk cite hantu (the Eyes)..
Blagak sguh aku tgk cite hntu tgh2 mlm ni sbb tau hsbnd nk blik. Klu x, dh lama tukar channel sbb takut, dh tu tgal sorg2 lak kan..huhu

Ptg sabtu tu lak Dini n hsbnd dtg umah, gara2 piala Malaysia suaminya sgup trun dr Kuantan ke St. Bukit Jalil. Sbb si Dini x layan bola2 ni, kna tgal kat umah aku, hehe...
So, ada gak la kwn aku nk bceloteh. Iyolah, dh lama benar x jmpa dini ni, dah 8 bulan, last jmpa pn sbb die kna tgal dek suami yg trun KL smata2 bola gak (Piala FA)..hehe

So, agenda aku n suami utk manja2 dis week x bape nk lancar la. Tp xpe, sbb aku pn bukannya larat sgt dh nk wat apa pn. Jalan pn dah senget2 mcm penguin, perut pn dah menuju ke depan x hingat.
1st time Dini tgk aku, gelak2 die sbb x sangka perut aku sgt besar "katanya"...
Die siap tgur lg kata aku nmpak sgt x larat. Aku pn ckp la blik, ko pn sama je.. Die kt skurg2nya die dh besa besar so x nampak sgt mengahnya. Aku ni yg die tgk kesian, termengah2 n jalan pn kengkang...
Huhu..yela, gelaklah aku. Aku mmg x larat pn.huhu..Tiap kali bgun tdo @ duduk lantai pn slow je nk bgun, sbb perut rasa mbesar smp xleh bnafas n baby kt dlm pn mengeras je (tanda dh ckup keras n kuat tulangnya,huhu)


Berbalik pd hjung mgu bsama suami, agenda yg dpt kami buat bersama2 (dgn disertai oleh Dini) ialah pergi shopping brg dapur. Iyelah, bru pas gaji gak kan, byk la brg dapur nk bli. Byk gak brg2 cik B nk beli sempena mgu masuk hutan n jadi org buangan nex week ni...

B pn merap2 la mtak aku masakkan smbal ikan bilis, bekal utk die masuk hutan. Die siap cite lg, kwn2 die suh aku masakkan. Kononnya sapa y ada bini, binilah kena masak. Sapa ada mak, mak la jd mangsa merap budak2 askar ni...Siannn...


So, kitorang bertiga g Tesco Puchong, kebetulan lak ada sale n baby fair.. Puan Dini dah tergugat tgk brg2 baby. Aku pn tgugat gak, tp sbb pk dah beriban wit aku beli brg2 bby, trus tahan nafsu shopping aku tu...Tp ada gak 1 brg bby aku beli, tu pn sehelai suar pjg bby (sbb hrtu ms beli pakaian bby, ada satu bju x ckup psgn, aku amik baju je x amik sluar). Jd skrg dgn senang hati, berlapang dada aku dgn brg bby y dah lengkap smpurna itu.hehe


Pg ahad plak, beria benar aku bgun awl. Konon nk masakkan utk tetamu n hsbnd (y merungut aku x penah masakkan utk die, siaaannn...hehe..jahatnya aku x msk utk hsbnd)
Bgelut la sorg2 kat dapur, menyiapkan bhn utk msk mee grg. Tp x lama, pastu Dini join tlg apa yg patut.
Disebabkan dpur aku sgt la kecik n muat2 kami 2 org je, aku pn suh die wat air je. Air carrot susu y die tingin sgt nk minum smlm.
Siap msk mee, kami srpn sama2. Tu pn lambat gak nk srpn, tgu cik B aku y bergerak mcm ciput.
Pas mkn Dini n hsbnd mtak dr nak btolak blik Kuantan. Hsbnd lak nk kuar cr newspaper (kononnya, last2 puas aku nunggu 2 jam, gara2 die g cuci keta n gunting rmbut lg...)
Blik je B, aku merap2 suh die bsuhkan pgan mgkuk n belanga dlm sinki, sbb nak masak smbal blis die lak, hehehe...B pn cuci2...

Bergelut aku masak sambal kul 1 tu, nti ni kul 3 hsbnd dah nk blik kem kat Johor..

Hbis msk, kepanasan aku..Trus mandi. Kaki aku dah bengkak n berwarna merah ungu, gara2 lama sgt bdiri kat dapur. Pg td msk mee, tgh hri msk smbal ni.. Aku rungut2 smbil tnjuk kaki kat hsbnd, mtak simpati die tlg urutkan kaki. B jnji nk tlg. Pas mkn, mmg B tlg urutkan, best sgt rasa. Lega sket lenguh kaki..hehehe


Y x bestnya, kul 4.30 B dah btolak blik ngn kwn2nya, utk 2 minggu lak bru dpt jumpa.. :,( Rindu pd B x hilang lg, dh bpisah lagi..huhu, ni la nasib aku sejak kenal B :,(



No comments:

Post a Comment