Powered By Blogger

Sunday, November 14, 2010

Dah nak cuti pjg..yea!! ;p

Lagi 2 hr bkeje, aku akan cuti rehat. Pastu smbung trus ngan cuti bsalin..
Sgt2 hepi, yippi! (loncat2 smbil pegang perut yg sarat..hehe)

Esok B akan balik, B pn bcuti lama, smp aku bsalin..yeaa!
Paling best rasanya cuti kali ni, sbb:
1) 1st time leh braya haji ngn B
2) dlm 2 mgu lagi dpt baby...x sbr2 abah n ibu nk smbut baby.. ;)
3) Pas raya korban, nak wat aqiqah utk baby n mula kalut ngn tggjwb baru sbg ibu...(hmmm, dh tbayang baby y comel dlm pangkuan bsama2 bau baby y wangi. Eeee, sgt excited)

Dlm excited y x igt ni, ada gak la rsau. Rsau mcm ne skitnya bsalin?
Air slusuh, aku baru minum skali. Sapu baru 3 x..
1sty time sapu hrtu sbb rsau pala baby x pusing ke bwh lagi.
Pas sapu, g scan kat Hosp, sah pala bby dah kat bwh..Sgt hepi :P

Pasal air slusuh, aku x minum awal2 sbb takut terberanak awal. Kbtulan, aku pn x sure saat bla plg tepat nk kna minum. Budget2 dah dekat nak bsalin, dlm 2 3 hari sblum due la.
Skali bila ada ofismate y btanya, "dah minum n sapu air/minyak slusuh?"
Trus rs pelik n tkejut, "aik, dah leh minum ke?" huhu...
So, 2 hari lpas, aku dah minum. Dgn selawat n doa bg mudah bsalin.

Mgu lpas ada call mak, sembg lama gak la tny khabar hal banjir kat Jitra.
So, mak ada bg pesan jg dr, n klu bengkak d kaki dah mula surut die suh beringat la, itu tanda dah dekat nk bsalin.
Aku pn perati la kaki aku sntiasa..N hasilnya, pg tadi, bgun pagi je belek kaki sndr.
X puas hati ngn sazi kaki, tgk lak saiz betis.
Mmm..mmg nampak betis mcm dah kecik sket. Klu x, mcm untut gajah.

Pastu nak make sure lagi, trus amik kasut lama aku, pakai.
Nak cek saiz kaki dah ngecil ke blum...
Nampak gaya, mcm x bape ketat sgt mcm last week..Tp x juga muat mcm sblum pregnt.
So, bla call B, maklumkan trus brite tu.
B pn jd rsau, tp still x serisau smlm.
Yela, smlm klu jd pape susah die nk balik pd aku.
Tp pg ni, klu jd pape, senang die nak btindak sbb harini last aktvt die kat sana. Hari Penutup kusus die.
Esok, die dah btolak balik...yea yea! :P

Baby, sabar ye. Kta sama2 tgu abah. Abah pn nak sambut baby gak ;)

No comments:

Post a Comment